BENELUX Grand Finale wordt spannende eindstrijd om ‘The Clash of the Cover Bands Awards 2017/2018’ 25-10-2017

De acht beste coverbands van de Benelux schitteren in dé poptempel van Nederland: PARADISO Amsterdam!

UPDATE:

uitslag

poster PARADISO 070118
‘THE CLASH OF THE COVER BANDS AWARD 2017/2018’

De acht bands, die in de twee indrukwekkende BENELUX Semi-Finals in Podium de Vorstin als winnaars naar voren zijn gekomen, wacht op zondag 7 januari a.s. de zinderende BENELUX Grand Finale in dé poptempel van Nederland: PARADISO Amsterdam. Van de ruim 1.200 inschrijvingen zullen, na een jaar hard werken en gedegen coaching, de acht beste en populairste coverbands van Nederland, België en Luxemburg zorgen voor een spectaculaire en spannende eindstrijd waar de hoofdprijzen worden verdeeld. In deze ontknoping beslist de vakjury voor welke band de 'The Clash of the Cover Bands Award 2017/2018' klaar staat en het publiek kiest de winnaar van de 'The Clash of the Cover Bands Public's Favourite Award 2017/2018'. Beide winnaars worden naast de Award en de eeuwige roem beloond met meerdere optredens in Nederland en België. Verder worden de Individuele Awards uitgereikt aan de beste drummer, beste bassist, beste gitarist, beste toetsenist en beste vocalist die we het afgelopen jaar in het 13e seizoen van ‘The Clash of the Cover Bands’ voorbij hebben zien komen! Er staat dus het nodige op het spel op zondag 7 januari a.s. in PARADISO Amsterdam!!!

Het programma (in willekeurige volgorde) ziet er als volgt uit:
- Bad Looking Trouble: Blues coverband uit Utrecht (2e plaats vakjury)
- CoverUp!: Allround coverband uit Dongen (1e plaats publiek)
- De Klittenband: Allround coverband uit Delft (2e plaats publiek)
- Lucky Nine: Allround coverband uit Asten (1e plaats publiek)
- Matt Thursday: Funk, Blues, Fusion coverband uit Deventer (2e plaats vakjury)
- Riddlebox: Pop, Rock coverband uit Rotterdam (2e plaats publiek)
- SMÛK: Pop, Rock coverband uit Sneek (1e plaats vakjury)
- Trickplay: Allround coverband uit Amsterdam (1e plaats vakjury)

Zaal open: 13.30 uur, aanvang: 14.00 uur.

The only road to PARADISO!
In de aanloop naar de Grand Finale in PARADISO krijgen alle finalisten wederom gratis bandcoaching, door de organisatie verzorgd in de voorbereiding op deze spannende eindstrijd. Alle bands zullen zichzelf op dit 'heilige podium' weten te overstijgen en zorgen voor verrassende en dynamische live performances op het hoogste niveau.
Van de BENELUX Grand Finale in PARADISO Amsterdam worden Broadcast beeld- en geluidsregistraties gemaakt. Van alle finalisten wordt het beste nummer geproduceerd tot live-single met videoclip. Alle downloads (via iTunes) en streams (via Spotify) tellen mee voor alle hitlijsten van Nederland. Naast de leerzame en spannende weg die de bands afleggen op de mooiste podia van Nederland groeit dus niet alleen de kwaliteit van de bands, maar ook de betrokkenheid van het publiek en de enorme exposure.

Feest der herkenning
Het belooft net als alle voorgaande jaren tijdens de BENELUX Grand Finale weer een spannend feest der herkenning te worden met covers van diverse nationale en internationale artiesten uit verschillende muziekgenres. Om 13.30 uur gaan de deuren van PARADISO open en vanaf 14.00 uur barst het feest los. De finalisten zullen alles uit de kast halen om vakjury én publiek te overtuigen dat zij de beste zijn.

Springplank
Dat 'The Clash of the Cover Bands' voor de deelnemende bands een springplank naar de landelijke en wellicht internationale doorbraak kan zijn, blijkt o.a. uit het succes van o.a. de winnaar van ‘The Clash of the Cover Bands Public’s Favourite Award 2011/2012’, Koyle. Deze Belgische Rock coverband bestormde de Nederlandse hitlijsten met haar single ‘End Of June’. "Het is geweldig om dankzij 'The Clash' in de Mega Top-100 te hebben gestaan", aldus bassist Roland Kellens van Koyle. "Tijdens The Clash, maar ook daarna hebben we professionele ondersteuning gehad van de organisatie, waardoor we nu niet alleen een single hebben kunnen uitbrengen, maar ook een videoclip hebben gemaakt. De aanvragen voor de optredens blijven binnenstromen. Geweldig!!!"
Ook Present Danger uit Kaatsheuvel, winnaar van ‘The Clash of the Cover Bands Public’s Favourite Award 2007/2008’ stond met haar single ‘Iron Rain’ in de Mega Top-100. De winnaar van ‘The Clash of the Cover Bands 2007/2008’ Rattlesnake Shake uit Oss heeft destijds met drie singles in de nationale hitlijsten gestaan.

Gedurende hun deelname aan The Clash of the Cover Bands worden de bands begeleid en gecoacht om zo het aanwezige talent optimaal te benutten en waar mogelijk naar een hoger niveau te tillen.

Inschrijven
Speel jij in een coverband en ben je klaar om de hele Benelux te veroveren? Geef je dan op voor de 'The Clash of the Cover Bands – The only road to PARADISO’! Via het inschrijfformulier kun je je inschrijven voor de grootste bandcompetitie van de Benelux! Ook vind je hier meer informatie over deze spectaculaire bandcompetitie.

Uw logo ook hier? Artists & Bands Booking Agency Koch David Eden RockMuZine
Festivalinfo Artists & Bands Booking Agency USA Music Import Uw logo ook hier? Sound Vision Studio
SONOR Podiuminfo EVANS Maxazine Ticketmaster